http://www.easylight.ro/

Locul unde poti afla informatii utile despre traseele din munti, poti descoperi fauna, vegetatia si, nu in ultimul rand, comorile ascunse ale Romaniei.

S-a deschis DN7C – Transfăgărăşan, dar cu restricții

TRASEE Vacanţe şi Călătorii

Cel mai spectaculos drum din România, DN 7 C, Transfăgărăşan a fost deschis oficial circulaţiei auto începând din 27 iunie, pentru toate categoriile de vehicule. Pâna acum drumul era deschis parţial doar pe porţiunea cuprinsă între Curtea de Argeş până în zona Piscu Negru. Perioada de vară face posibilă deschiderea drumului şi tronsonul de altitudine Piscu Negru – Bâlea Cascadă din județul Sibiu. Dacă condițiile meteo vor fi favorable drumul rămâne deschis până la 1 noiembrie conform regulamentului de funcționare a acestui drum cu regim special.

transfagarasan-454252_1280

Conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri a verificat tronsonul Vidraru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă și a decis că traficul se poate desfășura în condiții de siguranță. În mod norma Transfăgărăşanul trebuia deschis la începutul lunii iunie, dar vremea proasă și porțiunile de drum care se aflau sub zăpadă au întârziat deschiderea drumului pe perioada de vară.

Transfagarasan

Circulația rutieră pe DN 7C -Transfăgărășan va fi deschisă, de sâmbătă, 27 iunie, până pe 31 octombrie 2015, între km 0+000 localitatea Bascov, județul Argeș, și km 151+955 intersecție cu drumul național DN1 Brașov – Sibiu, județul Sibiu, informează Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.

Pe traseu vor exista restricții și zone periculoase, informează CNADNR. Între sectoarele cu pericol de căderi de pietre se numără: km 57+100-km 57+600, km 92+000-km 93+000, km 62+000-km 64+000, km 110+000-km 111+000, km 73+300-km 73+700, km 114+000-km 116+000, km 80+000-km 81+500, km 117+100-km 117+500, km 82+700-km 83+000, km 118+000-km 118+200, km 84+000-km 85+000, km 119+200-km 119+500, km 87+000-km 88+000, km 124+500-km 126+000, km 90+000-km 91+000, km 128+500-km 129+500 km 75+000-km 77+900, km 132+700-km 132+800. Pe aceste sectoare nu se recomandă staționarea.

De asemenea, pe sectorul de drum cuprins între km 104+000 (Piscu Negru) și km 130+800 (Bâlea Cascadă) se interzice circulația pe timpul nopții, între orele 21,00 — 7,00.

Transfăgărașanul este unul din cele mai spectaculoase drumuri din România și mai este numit – deloc întâmplător și “drumul din nori”. DN7C – numele oficial al Transfăgărășanului leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania peste Munții Făgăraș. În apropierea tunelului de lângă Lacul Balea, ajunge la altitudinea de 2.042 metri. Lungimea totală a Trnasfăgărășanului este de 151 kilometri.

Până la construirea barajului și lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfășoară pe aproape 20 kilometri, exista un drum de pământ și o linie de mocăniță ce lega comuna Căpățâneni de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia s-a construit actuala cabană Cumpăna).

Transfagarasanul la mijlocul lui mai

Transfagarasanul la mijlocul lui mai (sursa foto: Ion Sanduloiu – Salvamont Argeș)

Transfăgărășanul se situează pe locul al doilea ca altitudine în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C) din Munții Parâng, care urcă până la 2145 m.

În partea nordică a drumului, Transfăgărășanul trece prin rezervația naturală Golul Alpin al Munților Făgăraș între Podragu – Suru și Valea Bâlii, pe lângă lacul glaciar Bâlea, după care urmează o coborâre abruptă în serpentine, străbătând căldarea glaciară, pe o lungime de 13 km. Apoi, drumul trece prin apropierea cascadei Bâlea, o cascadă în trepte de aproximativ 68 m, cea mai mare de acest fel în România, aflată la altitudinea de aproximativ 1230 metri, ajungând apoi la Cabana Bâlea Cascadă. De acolo până la intersecția cu DN1 (drumul european E68), în apropierea comunei Cârțișoara, sunt alți 21 de kilometri.

Transfagarasan_in_1974

Transfăgărășan în 1974 – sursa: MAPN

Transfăgărășanul trece peste 830 de podețe și 27 de viaducte, pentru construcția lui fiind necesară dislocarea mai multor milioane de tone de rocă; pentru aceasta s-au folosit 6520 tone de dinamită, din care 20 de tone numai la tunelul Capra-Bâlea.

Citește și: Drumul Babelor, soseaua de la 2000 de metri altitudine

Inaugurarea oficială, în prezența lui Nicolae Ceaușescu, a avut loc în data de 20 septembrie 1974, dar lucrările au mai continuat încă câțiva ani, pentru asfaltarea sa și alte activități conexe, fiind finalizate în forma actuală în 1980.

Citeste si: Transaplina, Poteca Dracului, drumul început de romani (video)

Sursa foto: pixabay.com

Comentarii

comentarii