Locul unde poti afla informatii utile despre traseele din munti, poti descoperi fauna, vegetatia si, nu in ultimul rand, comorile ascunse ale Romaniei.

O zi la Muntele Rosu

Carpatii Orientali Masivul Ciucas TRASEE

Prin Cheia am trecut probabil de zeci, poate de sute, de ori, in fiecare week-end in care am plecat de acasa fara nici o destinatie. De fiecare data ne urcam in masina cu gandul ca vom gasi ceva interesant pe masura ce avansam spre Cheia, desigur. E o zona superba, drumul este excelent, de cele mai multe ori nu foarte aglomerat, intr-adevar mult mai solicitant decat varianta DN1, insa merita efortul.

Masivul Ciucas www.montaniarzi.ro

Mai fusesem la Muntele Rosu. Desigur, intotdeauna am urcat cu masina si ne-am oprit la cabana, sa admiram peisajele, cumparam o bratara, ceva, si cam atat. Aici oamenii vin si la cabana, vin si cu corturile, vin doar cu gratarul pentru cateva ore de leneveala , oricum, aglomeratie mare.

De data asta am venit pregatiti pentru o tura in zona. Nu stiam prea multe despre traseele de aici , dar am ales ceva usor pentru ca era deja pranz cand am ajuns si o zi foarte calda, in plus nu vroiam sa ramanem peste noapte. Am plecat spre cabana Ciucas, despre care stiam ca a ars si eram curiosi sa vedem ce gasim acolo.

Traseul e marcat cu banda galbena, dureaza cam 2 ore si incepe cu un urcus rapid; continuam apoi prin padure, pe o poteca foarte usor de urmarit cca 15 min, dupa care coboram cam tot atat si ajungem in Valea Berii, langa “Fantana lui Ion”.

Fantana asta este de fapt un loc amenajat pe izvorul raului Teleajen, de unde iti poti reface proviziile de apa. In plus, este situata exact la intersectia traseelor ce vin de la Muntele Rosu- banda galbena, Valea Berii- cruce albastra si cel ce urca  la cabana Ciucas – traseu comun.

Am aflat cu aceasta ocazie ca fantana a fost reconstruita a doua oara in 2008, prima constructie dateaza din 1940. Partea interesanta este ca Nicolae Ion a fost presedintele de onoare al asocietiei de turism Romania Pitoreasca, cea care a si construit cabana Ciucas, denumita initial Cabana Alexandru Vlahuta.

Pana aici traseul a fost foarte placut, lejer, la umbra prin padure, fara sa ne imaginam ce ne asteapta in continuare.

Am iesit pe drumul forestier; traseul marcat cu cruce albastra incepe de jos de la fabrica de apa minerala Keia, am aflat ulterior ca durata este asemanatoare.

Urcam pe drumul forestier;  mai putina umbra, din ce in ce mai cald, incepe si oboseala sa isi faca simtita prezenta, ce mai…. dupa vreo ora de urcat, simteam ca ne explodeaza tamplele si nu mai ajungem la cabana, sau ce mai ramasese din ea, iar peisajul mi se parea din ce in ce mai anost.

Imi era ciuda ca dupa atatea trasee minunate ajunsesem pe drumul asta care nu se mai termina. Dar ce sa facem? Tragem de noi si urcam in continuare, ne mai oprim de cateva ori si dupa o curba spre stanga, apare si pajistea care marcheaza sfarsitul drumului.

Ne oprim si admiram peisajul; a meritat efortul . Ma gandesc  ca e mult mai frumos decat in Bucegi, pe unde am mai fost. Mai multa verdeata, parca si pajistea arata altfel, dar e din cauza altitudinii. In fata traseul se continua spre Vf. Ciucas – 1954 m, care arata splendid in lumina amiezii. Probabil data viitoare mergem pana sus, imi imaginez ca de acolo se vede grozav oriunde ai privi.

Cabana este in reconstructie, in zona este si o stana. Ne intrebam cum au ajuns aici sus toate acele materiale de constructie, saci pusi unul peste altul ca un zid, alaturi niste blocuri de caramida… dar nu gasim pe nimeni sa ne lamureasca.

Mai facem cateva poze, ne jucam cu cateii veniti de la stana si ne pregatim sa coboram. Ajungem imediat jos si constatam pe traseu ca e foarte usor sa construiesti atat de sus cand ai o masina ca cea din poza.  Binenteles ca era plina cu materiale.

In final a fost o zi minunata, imi pare bine ca am descoperit peisaje si locuri noi; imi promit ca nu mai trecem de atatea ori prin zona fara sa ne oprim.