http://www.easylight.ro/

Locul unde poti afla informatii utile despre traseele din munti, poti descoperi fauna, vegetatia si, nu in ultimul rand, comorile ascunse ale Romaniei.

Autostrăzile din România te pun în pericol

Vacanţe şi Călătorii

După ce că numărul autostrăzilor din România este rușinos de mic, gradul de siguranță al acestora este extrem de redus.

Două mari probleme sunt tipice și aparent fără leac pentru autostrăzile din România: calitatea foarte proastă a benzilor de urgență și lipsa gardurilor de protecţie. Și una și cealaltă din situații sunt un pericol uriaş pentru şoferi!

autostrăzile din România

Circa jumătate din lungimea benzilor de siguranță sunt impracticabile, au gropi mari și foarte mari sau sunt blocate de bolovani, crengi sau alte resturi. Tipic pentru acest caz este zona Autostrăzii A1 pe sensul de mers București-Pitești, unde pe zeci de kilometri din banda de urgență este impracticabilă. În mod normal banda de urgență trebuie să aibă o calitate comparabilă cu cea a benzilor 1 și 2 și trebuie să fie funcțională pe toată lungimea autostrăzii, atât pentru participanții la trafic, cât și pentru echipajele de urgență. Practic evadarea pe banda de urgență este un maxim pericol, pentru șoferi, chiar la viteze de deplasare de 50-60 de kilometri pe oră. Benzile de urgență devin și mai riscante în condiții meteo proaste, situație în care – culmea! – acestea sunt cu atât mai necesare.

În ceea ce privește gardurile de protecție, care ar trebui să fie obligatorii pe marginea drumului, acestea lipsesc pe un sfert din cei 680 de kilometri de şosea rapidă. În cele mai multe zone au fost furate, însă sunt şi porţiuni de drum care au fost deschise circulaţiei fără ca astfel de garduri să fi fost montate. Ce efecte poate avea asupra unui turism care circulă cu 130km/h impactul cu un câine sau un animal este ușor de imaginat. O dovadă că această situație este reală sunt cadavrele de pe A1 și A2 și urmele de pe calea de rulare care arată cât de serioase pot fi consecințele pentru absența acestor garduri de protecție.

autostrăzile din româniaMai mult, pe A1, autostrada are o secțiune de circa 20 de kilometri printr-o zonă împădurită. Pe toată porțiunea gardurile de protecție nu sunt sau sunt inutile – sunt fie dezmembrate, fie prea mici, pentru a putea împiedica pătrunderea animalelor din pădure pe calea de rulare. În schimb – culmea! – avem în zone indicatoare cu atenție caprioare și alte pericole!

Cele mai circulate autostrăzi – A1 și A2 – au fiecare mai bine de 60 de kilometri de drum fără garduri de protecţie. Aceeaşi problemă este şi pe A3, dar şi pe A4 – autostrada ce face legătura dintre Constanţa şi sudul litoralului. Pe acest din urmă sector de drum astfel de elemente de protecţie nu au fost montate deocamdată de constructori.

În vestul țării, pe sectorul dintre Arad şi Timişoara, au dispărut în ultimele luni mai bine de 14 kilometri de gard. A fost furat şi nimeni nu a reuşit să-i prindă pe hoţi! Şi mai grav e faptul că CNADNR nu are de gând să înlocuiască aceste garduri care – spune compania – ar trebui plătite de firma care a făcut autostrada. La kilometrul 520 gardurile lipsesc pe ambele părţi, în acest loc, cel puţin teoretic, un animal ar putea să traverseze complet autostrada dintr-o parte în cealaltă.

Nicăieri porţiunile de autostradă cu gard lipsă nu sunt semnalizate, nu exită avertizare pentru reducerea vitezei. Practic, în astfel de zone viteza maximă care ar putea oferi siguranță participanților la trafic este de 70 km/h.

Aproape două milioane de lei ar costa montarea gardurilor pe autostrăzi, în zonele în care acestea lipsesc.

Sursa foto: pixabay.com

Comentarii

comentarii